Phnom Penh

Bekijk Zottekes avontuur op zottekes's reiskaart.

De derde hoofstad zover en nog steeds minder dan Bangkok. Ze zijn er hier zelf in geslaagd om ons te droppen in een of andere bunker, geen ramen, geen verluchting, maar we hebben het overleefd. Nu zijn we op zoek naar een beter plaatsje aan het strand in Sihanoukville. Waar de witte stranden en lekkere coctails ons toch een paar dagen zouden moeten houden.

Geplaatst door zottekes 11:07 Gearchiveerd in België Tagged backpacking Reacties (1)

Angkor

Bekijk Zottekes avontuur op zottekes's reiskaart.

Hoe slaag je er in om in korte tijd je camera-geheugenkaartje te vullen? Je neemt vanuit Kratie een 10u durende busrit naar Siem Reap om daar de ongelofelijke Angkor te(m)pels te zien. Ja, indrukwekkend zijn ze zeker! Verder kunnen we het hier wel vinden. We hebben een goed guesthouse, vriendelijke mensen, een schattige tuk-tuk driver die ons vaak niet verstaat en een restaurantje met lekker eten. Alles goed voor nog 1dag meer fun.

Geplaatst door zottekes 15:45 Gearchiveerd in Cambodja Tagged tourist_sites Reacties (1)

4000 islands

Bekijk Zottekes avontuur op zottekes's reiskaart.

Wat een rustige dag zou worden, werd onze zwaarste dag dusver. Zo'n 4 km wandelen over een eiland in de blakende zon met elk een rugzak van 15kg om aan te komen op een ander eiland waar eigenlijk niets te beleven viel en waar we de volgende dag weer zouden vertrekken. Alsof dat nog niet zwaar genoeg was, hadden we de geniale idée om een fietsje te huren en het eiland rond te trekken. Jammer genoeg voor ons, zei de band al na zo’n 600m ‘pfff’. Nog 7 km te gaan op een weg die erger is dan een kasseienbaan. Bij duister kwamen we aan aan de andere kant van het eiland, waar we een prachtig zicht hadden en waar we enkele douchende/badende locals konden spotten. De dag was nog lang niet voorbij, want we mesten nog terug zien te geraken in de pikkendonkere met ja nog steeds een platte band. Toen verscheen er ons een lichtpuntje, wel in de vorm van een zwarte vlek, met 4 poten en een kwispelende start. Dit schattige hondje viel zelf elk geritsel in de donkere bossen aan “cool doggy dog”. ‘Back where we started’ op het eerste eiland hebben we nog lekker gechilled, getubed, veel kip gegeten en zelfs een Laose wedding gecrashed. Het heeft ons echt deugd gedaan! Vandaag zijn we de Cambodjaanse grens overgestoken, Bye Bye Laos ‘snik snik’. Morgen hopen we hier dolfijntjes zonder spites neus tegen te komen en verder ‘we’ll go with the flow’.

Geplaatst door zottekes 17:44 Gearchiveerd in Laos Tagged backpacking Reacties (5)

Up to some chilling

Bekijk Zottekes avontuur op zottekes's reiskaart.

Vientiane is de hoofdstad van Laos, maar verder niet echt de moeite. That Luang, het meest belangrijke en heiligste monument in heel Loas, was anders wel het zien waard. Het voordeel van een hoofdstad is dat ze er buiten noedels en rijst ook nog iets anders op de menu hebben, zelf aardappeltjes! (gek dat je zo'n dingen toch gaat missen, ale Kevin niet hoor). M.a.w. het eten was hier heerlijk. Op zoek naar rustiger, maar geen zin hebben in een 12-uren-durende busrit, dropten ze ons in Thakhek. Wat was dat een contrast met Vientiane. Hier moest je zoeken achter eten, vooral toen de kok van het guesthouse het liet afweten. Op eigen-dag-excursie gingen we op zoek naar de Buddha Cave. Pas toen we bijna de Vietnamese grens bereikten, viel onze euro dat we toch ergens dat bordje moeten gemist hebben. Jammer genoeg moesten we zo'n 30 km terug. Wat we wel vonden was dit kleine riviertje waar we helemaal alleen in een houten bootje op konden dobberen. Op de terugweg vonden we toch nog de Buddha Cave, maar die was ondertussen wel al gesloten voor bezoekers. Toch niets gemist. Allebei helemaal uitgeput en Carmen zo rood als een kreeftje (Sorry Yoko ze wou niet luisteren voor het smeren van zonnecreme) (Hij was het vergeten zeggen!)(Blablabla, kibbel kibbel), vertrokken we naar Pakse. Na deze eerste 20 fantastische dagen hebben we nood aan een beetje rust. Dit hopen we te vinden op de 4000 eilanden.

Geplaatst door zottekes 11:33 Gearchiveerd in Laos Tagged backpacking Reacties (2)

Coming down

Bekijk Zottekes avontuur op zottekes's reiskaart.

Met spijt in het hart hebben we Luang Prabang achter ons gelaten. We zaten daar in een pachtige guesthouse met kei toffe eigenaars, ontzettend vriendelijk en met een goed gevoel voor humor. De afscheidsbbq met marktverse vis en kip maakte het helemaal af. Het liet ons zelf nog meer dromen om ooit ergens zo'n gelijkaardig plekje te hebben. Slalomend door de bergen zakten we af naar Vang Vieng. Waar de meesten het dorp bezochten om zich lazarus te drinken, probeerden wij de lokale bevolking een beetje beter te leren kennen. We maakten een spletterende duik met de jongsten en speelden daarna een potje voetbal met de laotiaanse jongens ergens op een rijstveld tussen de gigantische rotsen verlicht door de ondergaande zon. Na deze kleine pit-stop namen we vanmorgen de lokale bus naar de hoofdstad Vientiane. Just big city live.

Geplaatst door zottekes 16:09 Gearchiveerd in Laos Tagged backpacking Reacties (5)

(Berichten 21 - 25 uit 34) « Pagina 1 2 3 4 [5] 6 7 »