Terug naar de oudheid

Bekijk Zottekes avontuur op zottekes's reiskaart.

Sarah is er, maar haar rugzak nog niet. Ze heeft toch ook geen geluk gehad hoor. Ze heeft wel Belgische chocolade meegebracht voor ons + de regen, dat laatste had ze nu wel gewoon thuis mogen laten... Tijd om terug op pad te gaan en de ouderlijke wonderen van Thailand te zoeken in het rustige dorpje Sukhotai. Dit betekende alweer een nachtelijke busrit en een aankomst midden in de nacht. Vind dan maar een guesthouse. Genoten van een historische dag was het alweer tijd om terug te keren richting 'home Bangkok'

Geplaatst door zottekes 17:24 Gearchiveerd in Thailand Tagged tourist_sites Reacties (0)

Still alive

Bekijk Zottekes avontuur op zottekes's reiskaart.

Na nog een paar dagen in het prachtige Vietnam en de mooie wonderen van Halong Bay gezien te hebben, zijn we terug naar onze 'HOMETOWN' Bangkok gevlogen. De bedoeling was om van hieruit samen met Sarah Thailand rond te trekken, enkel 1klein probleempje Sarah had wat vetraging... Dus wachten wij nog eventjes in Bangkok tot ze hier is. Lekker luie dagen in the big city met wat shoppen, lekker eten, zwemmen, rust,... We hebben hier zelf ondertussen onze eerste echte regenbui meegemaakt van wel langer dan 1u, waren we al eventjes niet meer gewoon. Het onderhandelen gaat ons ondertussen ook steeds beter af. Bijna nergens nog luizen ze er ons in :)

Geplaatst door zottekes 10:29 Gearchiveerd in Thailand Tagged backpacking Reacties (0)

Shopaholics

Bekijk Zottekes avontuur op zottekes's reiskaart.

Na een alweer korte nacht en een taxi rondrit in Hoi An kwamen we eindelijk aan, aan ons hoopgevend geboekt hotel. De foto's waren blijkbaar toch wel iets enthousiaster dan wijzelf maar oke, geen ramp. We konden nog snel een dutje maken voor onze shoprush... Na een halve dag zoeken en kiezen in een berg modebrochures en onderhandelen over de prijs hadden we eindelijk gevonden wat onze hartjes bekoorden. Passen, veranderen, wachten, passen, veranderen, passen, veranderen, wachten, nog een beetje bijshoppen ( wat doe je anders als je moet wachten :-) ) en weer passen. Toch kregen ze niet alles naar ons zin vandaag ( zoals wij kritisch kunnen zijn, al een geluk dat ze ons nog niet buiten gesmeten hebben ) en moesten we een dag China Beach opofferen en een extra dag spenderen aan de uitbreiding van ons kleer- en schoenkast. Na 2,5 dag zweten en zwoegen voor ons en het hele tailorteam hebben we alles net zo gekregen als we het wouden. Alles de doos in en de boot op en nu vingers gekruist dat het binnen 3maand voor ons deur ligt, super al die perfect passende kleren en schoenen!

Geplaatst door zottekes 11:15 Gearchiveerd in Vietnam Tagged shopping Reacties (3)

Strand in Vietnam

Bekijk Zottekes avontuur op zottekes's reiskaart.

Blij waren we toen we de grens overstaken en zagen dat er in Vietnam terug grote gebouwen en asfalt wegen waren. Aangeslagen waren we toen we Ho Chi Minh City binnen reden en de wespennest van het verkeer zagen. Verkeersregels kennen ze hier percies niet, stoppen doen ze enkel als het echt echt echt wel moet en de scooters heersen hier over 'the road'. Zo zottekes als we zijn konden we het zelf toch niet laten ons hier aan te wagen. Wat voor de rijder de meeste gekke maar echt fijne rit was, was voor de bijzitter eerder een shakerit van voor naar achter van links naar rechts. Vietnam bracht zelf terug heerlijk voedsel op ons bord, nog eens iets anders dan rijst ;) Opzoek naar de witte stranden en na onze eerste nachttrein in het zuid-oosten belanden we in Nha Trang. Een stuk rustiger en met een zee vol eilanden perfect voor een uitstap naar een water/amusementpark op een afgezonderd eiland. In onze tocht naar Hanoi zijn we verplicht deze prachtige badplaats achter ons te laten en trekken we zo verder door, met opnieuw de leuke tjuke tjuke tu tuuuut, naar Hanoi. Op zoek naar een leuk kostuumpje... 'shopaholics'

Geplaatst door zottekes 18:13 Gearchiveerd in Vietnam Tagged backpacking Reacties (2)

Op naar wat meer westers...

Bekijk Zottekes avontuur op zottekes's reiskaart.

Ons laatste dagen in Cambodja waren nog vrij rustig. Behalve een in pan gevallen bus onderweg naar Sihanoukville, met als gevolg geen kamer met een dubbel bed maar wel lekker knusse warme nachten samen. Het strand was er fijn en ze hadden zelf zogezegde Belgische cocktails die goed smaakten. Normaal zouden we nog iets langer in Cambodja gebleven zijn, maar het vuil, de geur en het tegenvallende Kampot hebben ons de grens overgedreven. Een prachtige weg naar daar trouwens zelf mooier dan de Mekong Delta. Opgelucht zijn we nu in Ho Chi Minh City. Het is hier zo goed als we gehoopt hadden.

Geplaatst door zottekes 22:07 Gearchiveerd in Vietnam Tagged backpacking Reacties (2)

(Berichten 16 - 20 uit 34) « Pagina 1 2 3 [4] 5 6 7 »